Описание
Історія графіті
Графіті відбувається й від грецького слова
"Graphein" означаючий "писати", і від італійського слова
"Graffito" - "дряпати", а історія цього терміна переносить
нас до доісторичній людині, що малює на стіні печери. Це явище, по
видимому, було викликано людською спрагою спілкування - "Графіті
являє собою пристрасть людини до спілкування".
Графіті стало стихією, що змінила зовнішній вигляд вулиць наприкінці
20 століття, і згадування цього слова викликає в уяві людини безліч
різних образів. "Графіті - це мистецтво або вандалізм? наслідок
занепаду або його причина?". Сфера відношення до графіті широка й спірна.
Необхідно відзначити, що багато райтеров називають свої роботи скоріше
"райтингомрейтингом (листом)", чому "графіті".
Перенесемося в Нью-Йорк початку 1960- х, коли молодий Julio з
204 street (район міста невідомий), почав писати свій "tag"
(nickname; псевдонім) Julio 204 у метро. ДО 1968 року його тэгом були підписані
усі частини міста. Але саме явище писати графіті знайшло популярність, коли
молодий 17 літній грек Demitrios з Washington Heights - району Manhattan- А
ставив тэг "Taki 183" по всім Нью-Йорку, особливо в підземці. В
1971 репортер з 'New York Times' з метою
довідатися зміст цього послання знайшов Taki і побрав у нього
інтерв'ю. Стаття 'Taki 183 spawns pen pals' стала першої з роду статей,
присвячених графіті.
ПРОТЯГОМ наступного року й після виходу згаданої статті
феномен самовираження
молоддю за допомогою розписування підземки зріс до такий
ступені, що це стало цілим рухом, і згодом його стали назвати хип
хоп графіті.
Історія графіті достовірна до цієї крапки, і була розказана
багато раз у різних публікаціях. Однак, у міру розвитку графіті й
становлення більш популярною культурою, оповідання стає більш
заплутаним і неоднозначним.
У часи зародження графіті райтеры й поїзда мали майже
духовний зв'язок один з одним. Підземка була сполучною системою для графіті,
вона була іконою для графіті райтеров, які прагнули, щоб їх роботи
побачила й публіка й інші райтеры.
Райтеры створили "альтернативну систему спілкування для
хлопців, який, так чи інакше, мали доступ до широрким проспектам вуличної
інформації"
У райтеров були лінії метро, які вони віддавали перевагу в
залежності від поверхні поїздів і їх маршрутів. Кращі райтеры міста завжди
поглядали на 5 і 2 номер Lexington Avenue Express, як на вагони вищого
сорту для своїх робіт, які об'їжджали великі території міста. Це
допомагало бути визнаними й стати відомими. Небезпека, що перебуває під
напругою "3 рейки", імовірність бути арештованим і інші
неприємності лише додавали адреналіну й бажання зробити "кидок"
('getting up)
Графіті також писали й на стінах, будинках і т.д., але
підземка мала таку величезну привабливість, що була поза конкуренцією -
"Візуальна доступність, величезна кількість відвідувачів і зв'язок з іншими
такими ж хлопцями по місту". Підземка також підкреслювала спрямованість і
рух - чого складно досягтися на стінах,
вона вносила життя в исходно нерухливі букви.
Існує 7 фундаментальних форм графіті й хоча існує
безліч, більше тисячі різних стилів, форми однозначно визначаються серед
графіті райтеров. Форми характеризуються складністю, розташуванням і своїми
розмірами. Ієрархічний порядок графіті форм представлений нижче:
TAGS (теги)- уже згадувані тэги є nickname- ом
райтера, розписом псевдоніма й найпростішою формою графіті. Тэги використовуються
для того, щоб ім'я райтера було "на очах", чому їхньому більше, тим більше
"слава" райтера. Хоча більшість тэгов виглядають схоже, для знаючого
людину, тэг як відбиток пальця - єдина у своєму роді суміш усіх
елементів райтера.
THROW-UPS -(фроу-апс) - "